Policjanci upewnili się, że seniorzy z Rachcina „znają te numery”
Bezpieczeństwo w sieci i oszustwa na „legendę” to główne obszary kampanii „ZnamTeNumery”. Nawiązuje ona do kultowych tekstów i mówi o numerach (telefonu) do dzielnicowego i bliskich oraz o „numerach”, jakie robią oszuści. Realizowana jest przez Komendę Główną Policji wspólnie z Telewizją Puls oraz Fundacją „Pod Dębem”. Do działań włączyła się również Poczta Polska. Twarzami akcji są znani i lubiani aktorzy z flagowego serialu Telewizji Puls „Lombard.
Najważniejsze założenia akcji to uświadomienie sobie jak ważne jest ustalenie hasła „rodzinnego” – to tajne słowo klucz, które znają tylko najbliżsi. W razie wątpliwości potwierdzi ono, że po drugiej stronie jest osoba prawdziwa, a nie podszywająca się. Kolejne założenie to poznanie dzielnicowego i posiadanie do niego numeru telefonu. Ważne jest także stworzenie listy telefonów do najbliższych osób, do których w każdej chwili senior może zadzwonić by zweryfikować sytuację.
Tym razem ten ważny temat omawiali w piątek (10.11.2023) z bywalcami Dziennego Domu Pobytu „Senior+” z Rachcina dzielnicowi z lipnowskiej komendy i policjantka do spraw profilaktyki.